Friday, February 17, 2012

Sape yg pernah kena apppendik??



Rasa mcam sakit perut biasa?? tapi awas sebab mungkin korang kena appendik..huhu

So,aku sebagai salah seorang yg pernah kena & dah selamat di operate nak share skit pasal penyakit...

Simptom2..
* Peringkat awal (simptom yang kerap berlaku) : kesakitan mula dirasai pada bahagian pusat dan kemudiannya akan terasa hingga ke bahagian bawah kanan abdomen.
* Jika radang merebak ke tisu sekitar, kesakitan lebih menusuk dan semakin teruk.
* Loya dan muntah-muntah
* hilang selera makan
* sembelit
* sukar membuang angin
* cirit-birit
* bengkak pada abdomen
* demam

**simptom yg aku kena sakit perut,sembelit dan demam...1st doktor cakap masuk angin,tapi time aku nak balik dah tiba2 nurse panggil aku balik cakap nk cek darah..then terus masuk wad, esok pagi terus kena bedah..huhu

Cara nak kesan (doktor ajar aku)..

try tekan kat tempat yg sakit tu...then lepaskan cepat2....

kalo ada rasa sakit masa lepaskan tu....

pegi dapatkn rawatan segera...

No comments:

Post a Comment